Zdalne nauczanie "Biedronki" 16.04.2020

16 kwietnia 2020

  • Zadania do wykonania w dniu 16 kwietnia 2020 r.

    WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI



    Dzień dobry kochani!

    Myślę że chętnie już siedzicie przygotowani do zajęć.
    Ja bardzo Wam dziękuję że tak pilnie pracujecie z panią Renią na odległość.

    Dzisiaj dalej będziemy opowiadać i poznawać zwierzątka z wiejskiego podwórka.


    1. Na początek zapraszam do krótkiej zabawy – Kto ma nogi dwie, kto cztery ma.
    Poproś rodzica o pomoc.
    Rodzić mówi: Kura i kogut po dwie nogi mają i jak my biegają. Wówczas spokojnie biegasz.
    Kiedy rodzic mówi: Kto cztery nogi ma porusza się jak koń, krowa i koza – poruszasz się na czworakach.
    Powtórz to ćwiczenie kilka razy.


    2. Kolejna zabawa również będzie związana ze zwierzętami z wiejskiego podwórka.
    Rodzic podaje nazwę zwierzęcia występującego na wsi, a ty naśladuj jego zachowanie.

    KOT– poruszaj się na czworakach udając kota, co jakiś czas, kiedy rodzic powie: „koci grzbiet” wówczas uwypuklij plecy ku górze.

    PIES- poruszaj się udając psa.

    KURA- spaceruj spokojnie i co jakiś czas zatrzymuj się naśladując kurę grzebiącą w ziemi raz jedną raz drugą.

    KRÓLIK- zrób przysiad podparty i skacz naśladując skoki królicze.


    3. Zachęcam do udziału w ćwiczeniach, w czasie których potrzebne będą poduszki.
    Wykonuj ćwiczenia zgodnie z instrukcją zawartą w filmiku.
    Pamiętaj, o zachowaniu bezpieczeństwa.
    Zamiast poduszek możesz wykorzystać niepotrzebne kartki papieru lub stare gazety.
    Poniżej znajdziesz link.

    https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI


    ( filmik nie musi być wykorzystany w całości, ale pewne rzeczy mogą być sugestią czy pomysłem do kreatywności. Pamiętamy o zachowaniu całkowitego bezpieczeństwa)


    4. Na zakończenie ćwiczeń proponuję wspólnie z rodzicami wykonać masażyk „Kurka Złotopiórka”.
    Drepcze kurka Złotopiórka. Tup, tup, tup, tup -palcem wskazującym i środkowym „kroczymy” po plecach dziecka. A gdzie dziobnie, będzie dziurka. Dziób, dziób, dziób, dziób – stukamy palcem wskazującym w plecy dziecka, naśladując dziobanie. Do tych dziurek ziarnka wrzuci, gdy wyrosną, kurka wróci – ponownie palcami wskazującym i środkowym „kroczymy” po plecach dziecka. Sto ziarenek kurka zje. Dziób, dziób, dziób, dziób, dziób. Sto zasadzi, bo już wie: kto chce zbierać, musi siać – trzeba się do pracy brać –
    ponownie stukamy palcem wskazującym w plecy dziecka, naśladując dziobanie.


    5. Teraz wygodnie usiądźcie i odgadnijcie zagadki:

                                                           
    Duża i łaciata,                                	
    na zielonej łące.
    Mlekiem nam dziękuje,
    za trawę i słońce.  (krowa)
    
    Jestem biała, szara,
    ruda albo czarna.
    Niosę smaczne jaja,
                         lubię dziobać ziarna.        ( kura)
    Mieszka w chlewiku
    tłuścioszka znana.
    Przez ludzi na słoninkę
    i mięso chowana.     ( świnka)
                                            
                                            Kopytka, rogi i bródka mała,
                                            i żeby jeszcze tak nie skakała,
                                            najpierw na drzewo, potem do woza,
                                            już wiesz na pewno, to zwykła … .   (koza)


    Rozpoznaj te zwierzątka na obrazkach i wyklaszcz sylaby w ich nazwach

    6. Zabawa matematyczna „ w gospodarstwie”

    Przygotuj: 4 talerzyki i paski papieru , lub klocki, guziki, patyczki, w 4 kolorach;
    lub co tam macie innego.
    Te liczmany będą zwierzątkami. I tak:

    • liczman żółty – kura – 1szt.
    • liczman czerwony – krowa – 2 szt.
    • liczman biały – koza – 3 szt.
    • liczman różowy – świnka – 4 sztuki

    Na talerzykach dziecko układa liczmany wg kolorów, przelicza, porównuje których jest najwięcej,
    których najmniej, liczy elementy od lewej do prawej, od prawej do lewej.

    Teraz nagroda: super filmik – lubicie oglądać

    Podobało się? to teraz bardzo proszę jeśli macie plastelinę ulepcie 3 zwierzątka
    jakie widziałyście na filmie, lub o których dzisiaj mówiliśmy.

    Czekam na zdjęcia jak pracujecie.
    Na dzisiaj tyle kochani. Miłej zabawy życzę.
    Bądźcie grzeczni i słuchajcie mamusi.

    Jeśli będziecie szli na dwór, bardzo proszę o samodzielne ubieranie butów, czapki,
    kurtki lub sweterka, a po powrocie nie zapominamy o myciu rączek.
    Pamiętajcie – 30 sekund i spłukujemy. Tak jak w przedszkolu was uczyłam i w ciepłej wodzie oczywiście.

    A kto z mamą szyje maseczki? Trzeba będzie zakładać.
    Pokażcie jak szyjecie i zakładacie maseczki jeśli gdzieś musicie pilnie z mamusią wyjść.


    Pozdrawiam wszystkich: małych i dużych
    Pani Renia

Zdalne nauczanie 5-latki 16.04.2020Zdalne nauczanie “Muchomorki” 16.04.2020